Kun je een waarde in Excelcel vast zetten als de waarde in de formule wijzigt?

Vastzetten gaat normaal met $$. Maar stel de uitkomst van die vastgezette formule zelf verandert van waarde. Hoe kun je de formule bewaren en toch de waarde in een bepaalde cel vastzetten?

Bijvoorbeeld:
Formule in D24 $C$17*B24. Stel waarde van C17 is 60%. Daarna
Formule in D25 $C$17*B25, maar de waarde van C17 is nu 61%.
Door de verhoging van het percentage wordt de uitkomst van cel D24 ook weer verhoogd terwijl dat niet de bedoeling. Hoe kan je de waarde dan van D24 vastzetten maar toch de formule $C$17 behouden.

een week geleden
in: Software
TurfGraver
een week geleden
$$ is cel vastzetten niet de waarde van die cel.
De formule zal bij wijzigen van een waarde waarna het verwijst altijd opnieuw berekend worden.
Tenzij je berekenen op het werkblad uitzet.
Ikhebgeenidee
een week geleden
Voor zover ik weet kan een celwaarde niet twee waarden tegelijkertijd hebben. Zo lees ik je vraag/probleem in ieder geval. Misschien handig om uit te leggen wat je bedoeling is/wat je gedachten is. Mogelijk zijn er andere oplossingen.
erotisi
een week geleden
De bedoeling is dus dat de waarde in cel D24 op bijvoorbeeld 75 (gebaseerd op waarde van 60%) blijft staan ook al wordt de waarde van C17 ineens 61%.
TurfGraver
een week geleden
Dat kan niet aangezien die waarde bepaald wordt door de formule in cel. D24 Daarin wordt verwezen naar C17 welke dus veranderd is.
erotisi
een week geleden
Dus je kunt hetgeen in een cel zelf staat niet vastzetten
TurfGraver
een week geleden
Niet de uitkomst (waarde) van een formule in die cel, deze zal telkens als een waarde waarnaar de formule verwijs veranderd ook veranderen. Ook wel logisch anders klopt formule niet meer.
TurfGraver
een week geleden
Maar wellicht zijn er wel ander oplossing voor je wensen als die duidelijk zouden zijn. :)
Bijvoorbeeld waarom veranderd de waarde van C17?

Geef als eerste antwoord