Hoe lang duurt de horzel [paardenvlieg die prikt] tijd?

en wat kan je het beste doen als je door die krengen geprikt word........

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (2)

Te lang :D

Ik sla ze heel erg plat anders blijft het beest terug komen. En daarna een klein ijsklontje er op om de zwelling wat tegen te werken. Alsnog krijg ik dan een bult van 5 cm, maar goed. Ik weiger antihistamine te kopen voor horzel/dazen en andere bijtende insecten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt er een doekje met azijn opleggen waar je gepikt bent
als je dat niet bij de hand hebt een blad van de brede weegbree erover wrijven dat helpt ook tegen de jeuk

Toegevoegd na 6 minuten:
Recept voor Weegbree lotion.
Hak voldoende verse weegbreebladeren fijn om een kleine pot te vullen.
Voeg zo veel glycerine toe dat de bladeren zijn bedekt. Laat het mengsel twee weken staan en roer af en toe. Zeef de oplossing en bewaar het in een donkere fles. Deze lotion werkt kalmerend en genezend bij vochtige, jeukende huiduitslag en insectenbeten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dikke plus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je ed